2009. október 27., kedd

A kérdés!!!

Gabriellától pár napja kaptam egy gondolkodtató kérdést, és ezalatt a pár nap alatt sokat gondolkoztam hogy mit is írjak....

A kérdésnek 6 pontja van, a kérdés pedig így szól:

Tudatosság

Egy ország életszínvonalának az a mércéje, hogy hogyan bánik a gyerekekkel, idősekkel, nőkkel, testi és szellemi fogyatékosokkal.

1. Tudatos jó indulat és segítőkészség.: A jó indulat és a céltudatos gondolkodás arról hogy segítünk, ha velünk szembe jön egy Mozgássérült ember akinek a ép segítség kel. Mit is teszünk??elmegyünk mellette mintha ott se lenne? vagy ép neki megyünk ezzel átnézve rajta? vagy a zebrán neki megyünk hogy elessen? netán megállít az utcán egy epilepsziás hogy rohamot kapott meg állsz segíteni vagy tovább mész? Mindenki maga dönti el menyire segít a másik embernek,csak sokan azt felejtik el ,hogy ha valaki mozgássérült az még nem jelenti azt hogy fertőz!! És akkor még nem is mondtam semmit a kismamákról és az öregekről de ugyan ez a helyzet ott is..
2. Tudatos étkezés. Mindig nézzük meg a boltba mire is adjuk ki a pénzt, mert nem mindegy milyen alapanyagból főzzük meg a családi ebédet,vagy ép a finom sütit..Ha tehetjük mindig friss alapanyagot vegyünk,soha ne együk meg ami már nem friss!!
3. Tudatossan kevesebb édesség, nassolni való. Meg amikor kicsi voltam a nagymamám mindig hívót hogy menjek segíteni sütit sütni,egy kis Ördög szem egy kis sajtosrúd és pogácsa és amikor az kész lett igaz még forró volt de az akkor ép nem zavart. Akkoriba még ez volt számomra a jóó de ma már tudom hogy , mi a következménye a sok-sok édességnek és próbálok oda figyelni. Ami nem könnyű,igen, .... én egy nassolós vagyok ami csokiból van az jöhet. :$
4. Minimum heti 3-szor tudatossan együtt vacsorázzon a család. Igen, ez a kérdés jó!! Igaz mi minden nap együtt vacsorázunk,de volt olyan is hogy nem,de mindig törekszem arra hogy ez minél kevesebbszer történjen meg. és ti akik úgy dolgoztok hogy a család soha nincs együtt ez a kérdés pont neked szól...
5. Tudatosan készüljünk az ünnepekre.Ebben a kérdésben Gabriellával értek egyet.. én csak annyit fűznék hozzá, hogy az én család az nagy és mi szeretjük a hagyományokat és az ünnepeket és minden családi összejövetelnek megadjuk a módját.:)
6. Az állatok tudatos védelme. Ezt a kérdést pont nekem találták ki, imádom az állatokat, igaz pár éve rohamom volt az utcán és azóta.... nem igazán megyek egyedül sehová sem, de az hogy magyar országon még ott tartunk, hogy a megunt kis kedvenc az utcán végzi mert már túl öreg... vagy már a nem kell. Ez mind borzasztó és szörnyű de igaz
A kérdést tovább adom: Cincinek , Merikának , KriszTinána , Beának , Yasmine , Gizinek Sok sikert a kitöltéséhez és jó gondolkozást!!Engem elgondoltatott az ahogy Gabriella írta a válaszokat a kérdésre...

6 megjegyzés:

Gizi írta...

Szia Réka!
Köszönöm hogy nekem is feltetted ezeket a kérdéseket, és természetesen válaszolok is rá. Csak pár nap gondolkodási időt kérek.
Legyen szép az estéd!!

Rékamanó írta...

Persze, én is gondolkoztam pár napig
neked is szép estét

Süti Bazár írta...

Köszönöm a kérdést Réka! Én is sort kerítek rá! :-))

Rékamanó írta...

Ugye Yasmine jó a kérdess igaz? Szép estét neked,teát igyál:)
Puszi

Icuska írta...

Azthiszem a hétvégéig erre már nem lesz időm...de akkor majd én is válaszolok rá...
Köszi....

Rékamanó írta...

Szia Cinci !
Szép estét neked, és persze ha lesz időd válaszolj rá nem sürget senki sem.. puszi

 
A blogban található összes fotót és bejegyzést bármilyen módon felhasználni a forrás megjelölése nélkül, a szerző engedélye és írásos beleegyezése nélkül TILOS!!!! Megsértése jogi következményeket von maga után.